Exec. time:0.0
Since last:0.0

 Reactualizarea procedurilor de control intern managerial
Login  |  Register

Contul meu

User Exec. time:0.24597406387329
Since last:0.016973972320557

Site-uri Favorite

SitePartnersExec. time:0.27640604972839
Since last:0.010674953460693

Statistici

Stats
  • Active Listings: 10072
  • Todays Listings: 0
  • Total categorii: 20
  • Sub Categorii: 180
Exec. time:0.2963011264801
Since last:0.019895076751709

Reactualizarea procedurilor de control intern managerial

Introduse prin OMFP 946/ 2005, procedurile de control intern managerial sunt un concept adoptat dupa modelul de succes aplicat de institutiile bugetare din Uniunea Europeana. In Romania, implementarea acestora a avut rezultate vizibile aproape imediat, contribuind la eficientizarea activitatilor periodice desfasurate in cadrul institutiilor, inlaturarea aproape in totalitate a erorilor umane si depistarea rapida a acestora atunci cand este totusi cazul, precum si la standardizarea operatiunilor de baza. Functionand ca o serie de reguli general valabile, procedurile de control intern simplifica procesul de comunicare si distributie a informatiei in interiorul institutiilor de stat.

Anul 2011 a marcat reactualizarea procedurilor de control intern managerial cu 25 de noi standarde ce trebuiau implementante de urgenta in conformitate cu ordinul 1649/2011. In ciuda faptului ca schimbarile aduse de OMFP 946 au avut rolul de a simplifica munca functionarilor publici, noile reglementari dictau reintocmirea documentatiei de baza ce serveste ca “manual” in materie de proceduri de control intern, documentatie ce pentru o institutie publica de tipul unei primarii spre exemplu poate ajunge pana la 1800-2000 de pagini.

Datorita necesitatii, functionarii publici si institutiile bugetare au inceput sa apeleze la diverse metode de reactualizare a procedurilor de control intern managerial, in functie de buget si personalul disponibil. Cea mai simpla solutie din punct de vedere al conducerii institutiei ar fi folosirea functionarilor publici in acest scop. Problema apare insa in momentul in care ziua de munca a unui functionar din aceste institutii este deja incarcata pana la refuz, iar o astfel de munca de sisif devine aproape imposibila adaugata la indatoririle deja existente. Institutiile care nu au reusit in ultimii ani sa refaca intreaga documentatie datorita lipsei de personal sau indisponibilitatii acestora, au de ales intre doua modalitati de implementare ale celor 25 de noi proceduri:

1. Consilierii - Apelarea la consilieri este un proces costisitor si de lunga durata. Mai mult, aceasta procedura a fost contestata in anumite judete datorita gaurilor in bugetul institutiilor de stat pe care aceasta le-a lasat. Este vorba de cateva zeci de mii de lei si o perioada curprinsa intre 3 si 6 luni pentru a primi livrabila necesara. Acesteia i se adauga nevoia de a apela la consilieri pentru fiecare modificare adusa legislatiei in vigoare.

2. Aplicatia SCIM - Odata cu reglementarile aduse de ordinul 1649/2011, a fost lansat si proiectul soft SCIM 946. Este vorba de o aplicatie pentru orice tip de institutie bugetara, inclusiv scolile si spitalele care au versiune proprie a soft-ului ce functioneaza sub forma de sabloane autocompletante. Cu ajutorul acestora, procedurile de control intern managerial pot fi reactualizate in doar cateva ore si ori de cate ori apare vreo modificare legislativa.

N/A
Autor: admin
Exec. time:0.33691000938416
Since last:0.0051438808441162